Psihosomatski pristup migreni

By |2021-11-08T01:19:19+01:008 studenoga, 2021|Categories: Aromaterapija, Blog, Fitoterapija, Meditacija|
  • Psihosomatski pristup migreni

Dobro je dokumentirano da naše misli, osjećaji i uvjerenja imaju ogroman utjecaj na našu fizičku dobrobit. Drugim riječima – veza umnog tijela mnogo je moćnija nego što smo mogli zamisliti. Prema najnovijim studijama, otpuštanje prošlih ogorčenja može smanjiti krvni tlak, pisanje o traumatičnim događajima može ublažiti fizičke simptome kronične boli, a vaša osobna uvjerenja o stresu imaju izravan utjecaj na vašu smrtnost.

Migrene – povezanost s stavovima i osjećajima

Migrene nisu iznimka od ove pojave. Postoje klinički dokazi da je stupanj migrene povezan s našim stavovima i osjećajima o samim migrenama. Osjećaj straha i izbjegavanja također igra veliku ulogu, što dovodi do povećane učestalosti migrene i smanjenja kvalitete života mnogih oboljelih od migrene. Sve vrijeme, pokušaji pronalaska olakšanja putem lijekova pokazuju se uglavnom uzaludnim za oboljele od migrene. Uobičajeni lijekovi ne pružaju više olakšanja od placeba, a prekomjerna upotreba lijekova dovodi do povećane učestalosti napada migrene.

Uzroci glavobolje

Uzroci glavobolje mogu biti umor, emocionalni poremećaji, nesanica, probavne tegobe i alergije. Većina bolova u glavobolji dolazi iz sluznice mozga, kranijalnih živaca ili živaca gornjeg dijela vrata. 90 posto glavobolje su tenzijske glavobolje koje dolaze od napetosti i kontrakcije mišića. Glavobolje napetosti također mogu biti uzrokovane nepravilnom ventilacijom, tjeskobom, depresijom, prekomjernim radom ili zabrinutošću. Ova vrsta glavobolje obično se osjeća u velikim mišićima vrata i na dnu ramena, a uzrokuje grčenje mišića na vratu i glavi.

Tenzijske glavobolje metaforički odražavaju suprotstavljene napetosti u našem vlastitom životu, vrijeme kada postajemo sve više nedodirljivi sa svojom intuicijom i sposobnošću jasnog rasuđivanja.

Naš se unutarnji poredak brzo zavrti van reda, stvarajući visoku razinu nervoze i zbunjenosti što često dovodi do impulzivnih reakcija.

Počinjemo ići u krug, nesposobni odlučiti se trebamo li ići s tuđom željom ili potvrđivati ​​vlastitu individualnost  ta zbrka uzrokuje da se počnemo svađati sa svima.

Migrene

Ako jedete puno ugljikohidrata ili šećera, gušterača će nakon jela ispuštati previše inzulina u krvotok; to signalizira jetri da je pretvori u masno tkivo, ostavljajući vam malo šećera u krvi da opskrbljujete mozak i druge organe potrebnom energijom. Što više razina šećera u krvi ‘dno izlazi’ to više izaziva glavobolje, slabost, drhtavost, razdražljivost i gubitak motivacije.

Sve više učimo da tijelo razgovara s nama kroz fizičke senzacije, percepcije, raspoloženja, crijevne osjećaje i intuiciju. Te su emocije tjelesni način dekodiranja i obrade “energetskih informacija”.

Zbog toga obično postavljam sljedeća pitanja prilikom prvog razgovora s klijentom koji pati od migrene:

  • Koliko obično traju vaše glavobolje?
  • Jesu li gore prije, tijekom ili nakon menstruacije?
  • Jeste li zatvoreni?
  • Imate li problema s probavom?
  • Imate li problema s vratom ili leđima ili imate vrtoglavicu?
  • Patite li od hladnih ruku ili nogu?

Što su zapravo migrene?

Migrene su obično uzrokovane nedostatkom kisika koji dolazi do mozga. To se može smatrati životom koja se povlači iz našeg kontrolnog centra, pa se ne moramo nositi s naredbama, ali možemo zanemariti svoju stvarnost i zahtjeve koji nam se postavljaju. To je često uzrokovano frustracijom neispunjenih planova, preopterećenošću informacijama i nemogućnošću njihove integracije, što dovodi do potisnutog bijesa. Također postoji osjećaj nečega što se mora postići ili učiniti, što se od nas traži, a strah ili otpor povezan s tim počinju moći ispuniti taj zahtjev. Treba postići cilj i misao ako on stvara bol. Ono što ovdje treba pogledati je zašto uopće postoji želja za izbjegavanjem zahtjeva. Je li to zbog vrlo introvertirane osobnosti? Ili je to zato što postoji dubok osjećaj nesposobnosti, osjećaj koji je pojačan time što se ne voli bezuvjetno? Je li to zbog toga što se postavljaju zahtjevi da se osjećamo nesposobnima ispuniti? Migrena je također način za oduzimanje vremena i za dobivanje dodatne ljubavi i pažnje.

Kako se riješiti migrena?

Jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za sebe u smislu samopomoći jest naučiti kako smiriti um. Puno nas se bori s prekomjernim razmišljanjem, stalnom zabrinutošću, nametljivim mislima i nesanicom. A najbolji način rješavanja toga je naučiti meditirati. Ne morate savladati tu vještinu u jednom danu, trebat će neko vrijeme. Koristite se tehnikama disanja i vođenim meditacijama, ali kad naučite kako umiriti um – zahvalit ćete se što ste meditaciji dali priliku.

Mnogi  moji klijenti koji pate od migrena, sumnjaju u vlastitu vrijednost i moć i smatraju da je ‘sva snaga’ izvan njihove kontrole. Taj ‘strah’ uzrokuje da se povuku od toga da ih protivnik povrijedi, dominira ili čak slomi.

Zapravo sama odgurnem ljude na početku nekog odnosa, tako da ne moram imati posla s tim da me kasnije napuste.

Lena, bivša klijentica

Ponekad sam strogo na umu/znanju/inteligenciji, a ne na srcu/intuiciji. Radije ću tražiti potvrdu od drugih umjesto da ulazim u sebe. Je li to uzrok mojih migrena?

Karla S. bivša klijentica

Osjećajući se ovako, možda neće pokušati mnoge stvari koje bi inače mogli učiniti. Ovaj oblik ekstremnog “samoblokiranja” vrlo je težak za fizičko tijelo jer se mnogo puta bijes i razdražljivost koje te osobe osjećaju (ali ne izražavaju) okrenu protiv sebe. To može oslabiti imunološki sustav tijela koji pokreće napad migrene koji je često povezan s depresijom, neizraženom ljutnjom, frustracijom i životnim padovima.

Bez obzira na utjecaj koji naše emocije imaju na migrenu početni napadi mogu proizaći iz bilo koje kombinacije i okolišnih i genetskih čimbenika zbog kojih živčani sustav postaje posebno osjetljiv na određene podražaje.

Migrena je skupina tegoba koja ima za posljedicu karakterističnu glavobolju koja može biti praćena nesanicom, nekim vizualnim manifestacijama ili nekim drugim individualnim znakovima.

Moja strategija je poticanje cirkulacije, boljeg rada probavnog sustava i poticanje osobe na sagledavanje samog sebe. Osim fitoaromaterapijskih pripravaka uvijek uključujem i određene mentalne tehnike (terapeutski razgovori, vježbe, vođene meditacije… uz aromaterapeutske masaže). U svojim terapijama poštujem i otvorenost klijenta prema određenim tehnikama i prema tome izrađujem plan provođenje terapije.

Javite nam se kako bismo dogovorili savjetovanje, te na osnovu vašeg stanja i potreba  izradili  plan tretmana.

Alma Tatić Hajdarević – primalja, aromaterapeutkinja, fitoaromaterapeutkinja

Alma Tatić Hajdarević,
primalja, aromaterapeut (IFPA međunarodni certifikat), fitoaromaterapeut 
+385 98 1623 116

Ne propustite s našeg bloga…

Load More Posts